Isnin, 23 November 2009

Antara 2 pilihan Perkahwinan & kematian (Tahniah & Takziah)


Musim cuti sekolah sudah tiba, dikesempatan inilah ramai yang mengambil kesempatan untuk mendirikan masjid. Alhamdulilah ijab kabul telah dilaksanakan oleh 2 mempelai (Saudara Yazdan Bin Mat Aris dan Syamimi) anak murid kepada penulis sendiri. TAHNIAH daripada kami dan Doa yang tulus semoga mereka mendapat keberkatan dalam mendirikan rumahtangga dengan melahirkan generasi so wa muslih dan keluarga sakinah daripada Yb Dato’,penulis dan semua kakitangan PKM Dun Gombak Setia.

Kedatangan beliau seiring dengan ketibaan Yb Dato’ Hasan bersama kakitangan PKM Dun Gombak Setia disambut oleh Ibubapa pengantin (En Mat Aris berbaju Ungu) untuk bersama meraikan majlis tersebut. Majis berlangsung di Dewan MPS Tmn Gombak Setia dan beberapa jemputan perkahwinan daripada penduduk dibeberapa tempat yang harus diukunjungi oleh beliau, disini semalam.

Dalam kesibukan mengunjungi majlis perkahwinan di Kg. Tengah 1 YB Dato’ Hasan dan kakitangan PKM telah dimaklumkan berita kematian di Kg. Tengah 2. Kematian yang melibatkan sebuah kereta yang hendak menuju ke Slim River, Perak. Tayar Kenderaan yang dinaiki telah pecah dan menyebabkan seorang mangsa perempuan meninggal dunia dan beberapa orang lain lagi mengalami kecederaan parah. Semua mangsa yang terlibat telah dihantar ke Hospital berdekatan di Slim River Dan jenazah telah dibawa pulang kerumah mangsa di Kg Tengah Gombak. Selepas menunaikan kunjungan majis perkahwinan YB Dato’ dan kakitanngan PKM terus menziarahi keluarga mangsa di Kg Tengah 2, Gombak, ucapan TAKZIAH buat ahli keluarga yang terlibat.

KOLEKSI FOTO

“Sabda Rasuallah saw” Mukmin yang paling sempurna imannya ialah yang baik akhlaknya dan sebaik-baik kamu ialah yang terbaik sifatnya terhadap isteri-isteri mereka.” {H.R, Tirmizi: Hasan Sahih}


YB Dato & PKM di Majlis perkahwinan Saudara Yazdan & Syamimi di Tmn Gombak

Majlis perkhwinan di Kg Tengah. YB Dato’ bersama PKM dan rakyat yang leka berbual sambil menikmati juadah.

Mesra rakyat tidak kira dimana sahaja..

TAKZIAH buat ahli keluarga mangsa kemalangan di Kg Tengah 2. Al-Fatiha buat beliau moga rohnya ditempat didalam golongan para solihin.. sumbangan diberi untuk membantu ahli keluarga dalam pengurusan jenazah..

Editor : Khaulah Azwar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan